Здовбицька громада
Рівненська область, Рівненський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Стратегія розвитку Здовбицької сільської територіальної громади на період до 2030 року»

Дата: 21.10.2025 10:21
Кількість переглядів: 54

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

документу державного планування

«Стратегія розвитку Здовбицької сільської територіальної громади на період до 2030 року»

 

Загальні положення

Цей документ складено згідно з вимогами статті 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”. 

1. Замовник СЕО

Замовник -  Здовбицька сільська рада Рівненського району Рівненської області, за адресою: 35709, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Здовбиця, вул. Шосова, буд. 105. Тел.: 0982781990. zdovb@ukr.net. 

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Документ державного планування “Стратегія розвитку Здовбицької сільської територіальної громади на період до 2030 року” (далі – ДДП) є документом стратегічного планування місцевого рівня, що визначає стратегічні, оперативні цілі та завдання для розвитку громади на середньострокову перспективу. Метою формування Стратегії розвитку Здовбицької громади є наближення якості публічних послуг і комфорту проживання, зміцнення безпекового виміру громади для забезпечення добробуту її жителів, розвиток сучасної інфраструктури, що включає якісні дороги, тротуари, освітлення, зони відпочинку, підвищення рівня конкурентоспроможності громади, створення нових робочих місць та залучення інвестицій у громаді до рівня найбільш успішних громад України.

          Стратегія розвитку Здовбицької громади розроблялась із залученням на всіх етапах представників усіх зацікавлених сторін – місцевих мешканців і ВПО, бізнесу, влади, громадських організацій.

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

          Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Стратегічні цілі ДДП реалізуються через планування конкретних заходів, які уточнюються подальшими документами громади. Серед цих заходів можуть бути заходи, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Серед таких заходів можуть бути:

- впровадження роздільного збору побутових відходів по свій території громади,

- ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ,

- контроль за самовільним розорюванням прибережних смуг і пасовищ,

- впровадження енергоощадних технологій,

- обмеження випалювання сухої трави,

- впровадження громадського контролю,

- залучення молоді до волонтерських екоініціатив.

Для таких заходів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. 

 

4. Ймовірні наслідки.

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації ДДП, зокрема для таких компонентів довкілля: Клімат і мікроклімат; Атмосферне повітря; Водне середовище; Земельні ресурси; Ґрунтовий покрив; Рослинний і тваринний світ; Навколишнє соціальне середовище, у т.ч. здоров’я населення. 

В результаті реалізації заходів ДДП по термомодернізації будівель, встановлення СЕС, автоматизація управління об'єктами зовнішнього освітлення, заміні інженерних мереж, оновлення транспортного парку та інших ймовірний вплив на довкілля не повинен перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це має бути забезпечено застосуванням сучасних технічних рішень, дотримання норм законодавства, проходженням процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД), та/або інших інструментів публічного обговорення планованої діяльності.

Внаслідок врахування в ДДП національних та міжнародних зобов'язань, зокрема тих, що стосуються Цілей сталого розвитку для України, можливі ризики будуть зведені до прийнятного рівня.

Для довкілля, у тому числі для здоров’я населення можливі ризики для повітря, води та ґрунту, клімату, біорізноманіття тощо зі сторони реалізації заходів ДДП мають бути оцінені під час здійснення процедури СЕО.

  • Зростання кількості відходів у разі відсутності системи роздільного збору сміття,
  • ерозія та деградація ґрунтів у разі надмірного розорювання та відсутності лісосмуг,
  • забруднення повітря від транспорту, спалювання сухої трави, твердопаливних котелень.

Можливі наслідки для територій із природоохоронним статусом, такі як забруднення грунтів, поверхневих та грунтових вод внаслідок реалізації заходів ДДП мають бути оцінені під час здійснення процедури СЕО. Згідно наявних відкритих даних, на території громади наявні об’єкти, віднесені до ПЗФ:
         
- Ботанічний заказник місцевого значення “Кунинська дача”. Балансоутримувач ДП «Ліси України».

-Ентомологічний заказник місцевого значення “Коршівський”. Балансоутримувач ДП «Ліси України».

- Пам’ятка природи місцевого значення «Віковічні липи» балансоутримувач Здовбицька сільська рада

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення в результаті виконання ДДП відсутні.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проекту ДДП, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень.

Загальною альтернативою ДДП є базовий (нульовий) сценарій, при якому ДДП не затверджується. «Нульовий сценарій» буде розглянутий в рамках СЕО. Необхідність розгляду інших альтернатив буде визначено під час аналізу проекту ДДП та з урахуванням результатів розгляду цієї заяви.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

          Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля у Рівненській області; статистичну інформацію щодо стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля у Рівненській області; відомості про стан та місце розташування об'єктів ПЗФ; інформація про наявні і заплановані інвестиційні проекти щодо розвитку інфраструктури, відновлення, рекультивації навколишнього середовища, соціального розвитку; інформацію про підприємства-забруднювачі; відомості про тваринний та рослинний світ; власне інформацію ДДП, відкриті картографічні джерела, космічні знімки.

Для аналізу території буде використано логічні (індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії) та формалізовані (статистичний, екстраполяції) методи прогнозування, необхідність застосування яких буде визначено за результатами пропозицій, що надійдуть під час розгляду цього документу за процедурою, визначеною ст. 9,10, 11  Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами по кожній цілі ДДП.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” та Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП. Зміст стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території Здовбицької територіальної громади.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Здовбицька сільська рада, за адресою: 35709, Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Здовбиця, вул. Шосова, буд. 105. Тел.: 0982781990. zdovb@ukr.net. 

Строки подання: 10 днів з дня, наступного після внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»),  тобто з 22.10.2025 р. по  31.10.2025 р. 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь